onsdag 21 januari 2015

Det här med att odla sommarblommor...

Jag är en praktiskt lagd kvinna...

Saker ska göra nytta för att jag ska orka lägga energi på dem. Vad är det för mening att göra saker som jag sedan inte har någon nytta av? Slöseri med energi... MEN

Jag har en akilleshäl när det kommer till detta resonemang

Sommarblommor.


Vilken är egentligen den praktiska nyttan med att ha sin köksträdgård fylld med vackra men ack så onödiga blommor?


Jag brukar tänka på att jag ger bin och andra insekter mat, att jag slår ett slag för den biologiska mångfalden men innerst inne vet jag att det bara är struntprat!



Det är inte därför jag odlar sommarblommor...


Det är för att det inte skulle vara sommar om jag inte hade trädgården full med blommor!

Anna

4 kommentarer:

  1. Åsså skänker dom vackra blommorna gödning till våra själar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att sommarblommor passar i trädgården just därför att jag SKÖRDAR dem!
    Jag odlar buketter, helt enkelt. Och så blir det ju så himla härligt färgsprakande i pallkragarna.

    SvaraRadera
  3. Ja, så sant! Hur trist vore det med bara ätbart i sin trädgård! Lite eller mycket vackert - om än kortlivat - måste man ha i sin trädgård! Man mår så gott av vackert till "lyst"
    Må så gott och njut medan du planerar dina sommarblomstersådder. // Lena

    SvaraRadera